Аб арт 17.13 КоАП
Паважаныя бацькі!
Звяртаем Вашу ўвагу, што з 05.09.2012г. ўступіў у сілу Закон Рэспублікі Беларусь ад 26 мая 2012 г. № 376-З «Аб унясенні змяненняў і дапаўненняў у некаторыя законы Рэспублікі Беларусь па пытаннях прафілактыкі безнагляднасці і правапарушэнняў непаўналетніх».
Дадзены закон увёў новую прававую норму ў Закон Рэспублікі Беларусь "Аб правах дзіцяці»: «Бацькі (апекуны, папячыцелi) абавязаны суправаджаць дзяцей, якія не дасягнулі ўзросту шаснаццаці гадоў, у перыяд з дваццаці трох да шасці гадзін па-за жыллём альбо забяспечваць іх суправаджэнне паўналетнімі асобамі» (артыкул 17)
Гэтым законам ўнесены змены ў Кодэкс аб адміністрацыйных правапарушэннях Рэспублікі Беларусь (артыкул 17.13)
Артыкул 17.13. Невыкананне абавязкаў па суправаджэнні ці забеспячэнні суправаджэння непаўналетняга ў начны час па-за жыллём
1. Невыкананне бацькамі ці асобамі, іх замяняюць, абавязкаў па суправаджэнні непаўналетняга ва ўзросце да шаснаццаці гадоў або па забеспячэнню яго суправаджэння паўналетнім у перыяд з дваццаці трох да шасці гадзін па-за жыллём - цягне папярэджанне або накладанне штрафу ў памеры да дзвюх базавых велічынь.
2. Тое ж дзеянне, учыненае паўторна на працягу аднаго года пасля накладання адміністрацыйнага спагнання за такое ж парушэнне, - цягне накладанне штрафу ў памеры ад двух да пяці базавых велічынь.
Інфармацыя для бацькоў аб абавязковым
выпускным экзамене па вучэбным прадмеце
«Замежная мова» за перыяд навучання і выхавання
на III ступені агульнай сярэдняй адукацыі
З 2012/2013 навучальнага года ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі ўводзіцца абавязковы выпускны экзамен па вучэбным прадмеце "Замежная мова» за перыяд навучання і выхавання на III ступені агульнай сярэдняй адукацыі.
Выпускны экзамен па замежнай мове закліканы ацаніць ўзровень практычнага валодання выпускнікамі вывучаемай замежнай мовай у межах патрабаванняў, вызначаных адукацыйным стандартам і вучэбнай праграмай.
Экзамен па замежнай мове будзе праводзіцца ў вуснай форме і ўключаць тры этапы.
Першы этап - гутарка з экзаменуемым, стымулам да якога з'яўляецца прачытаны тэкст. На гэтым этапе іспыту правяраюцца уменне чытаць, разумець, каментаваць прачытанае і выказваць меркаванні з нагоды атрыманай інфармацыі; разумець размова на слых. Аб'ём тэксту - да 2200 друкаваных знакаў. Час на падрыхтоўку - 20 хвілін. Падчас адказу выпускнік мае права карыстацца тэкстам. Заданні для падрыхтоўкі да сабяседвання прапануюцца экзаменуемым разам з тэкстам. Карыстанне слоўнікам не прадугледжана.
Другі этап - гутарка з экзаменуемым, стымулам да якога з'яўляецца праслуханный тэкст. На гэтым этапе іспыту правяраюцца ўменні ўспрымаць і разумець вусную гаворку ў гукапісу, здабываць з праслуханага тэксту запытаную інфармацыю і каментаваць яе. Змест гутаркі павінна дазволіць судзіць аб ступені разумення праслуханага тэксту: адэкватнае разуменне тэксту ў цэлым, вызначэнне яго галоўнай ідэі і вычляненне дэталяў. Працягласць гучання тэксту - да 1,5 хвілін. Пытанні, на якія трэба адказаць, прапануюцца экзаменуемым на асобнай картцы перад праслухоўваннем тэксту. Падчас другога праслухоўвання дазваляецца рабіць пазнакі.
Трэці этап - гутарка, стымулам да якой з'яўляецца сітуацыя зносін, прапанаваная экзаменатарам. Задача дадзенага этапу іспыту складаецца ў праверцы ўменняў маналагічнай і дыялагічнай мовы. Змест прапанаваных для выканання заданняў павінна стымуляваць экзаменуемага да спантаннай гаворкі (часу на яго падрыхтоўку няма). Экзаменуемага не знаёмяць з утрыманнем гутаркі папярэдне. Заданні прад'яўляюцца яму непасрэдна падчас гутаркі.
Паслядоўнасць этапаў іспыту строга не рэгламентуецца, а вызначаецца экзаменацыйнай камісіяй.